شکوفایی مد سعودی در دومین دوره هفته مد ریاض

هدف هفته مد ریاض معرفی عربستان سعودی به‌عنوان مرکزی جهانی برای نوآوری و خلاقیت مد است

مدلی در لباس عروس از خانه مد عدنان اکبر در هفته مد  ریاض/ ADNAN AKBAR

دومین دوره هفته مد ریاض به میزبانی کمیسیون مد عربستان سعودی به مدت پنج روز از ۱۷ تا ۲۱ اکتبر برگزار خواهد شد.

حساب رسمی این رویداد در اینستاگرام اعلام کرد: «چشم‌انداز ما برای هفته مد ۲۰۲۴ ریاض بر اساس موفقیت چشمگیر دوره افتتاحیه ما است. ما متعهدیم که خلاقیت بیکران بیش از ۳۰ طراح بااستعداد سعودی را جشن بگیریم و در عین‌ حال موقعیت ریاض را به‌عنوان یک مرکز مد جهانی پویا ارتقا دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رویداد پنج‌روزه با شرکت۳۰ طراح و ۲۸ نمایش برگزار خواهد شد. 

نام‌هایی مانند عدنان اکبر، ۱۸۸۶، آتلیه حکایات، هندایا و کاف بای کاف از جمله خانه‌ مدهایی‌اند که در این رویداد، مجموعه‌های جدیدشان را عرضه می‌کنند.

بوراک چکماک، مدیرعامل کمیسیون مد عربستان سعودی، در بیانیه‌ای گفت: «هفته مد ریاض نمونه‌ای از تعهد ما به معرفی عربستان سعودی به‌عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری و خلاقیت مد است. رویداد امسال نه‌تنها بر اساس موفقیت دوره افتتاحیه ما است، بلکه گامی جسورانه و روبه‌جلو برداشته و ممکن‌ها را در صنعت مد بازتعریف کرده است. ما با گرد هم آوردن مجموعه‌ای از مارک‌ها، بستری برای تبادل فرهنگی و همکاری معنادار ایجاد می‌کنیم که غنای استعدادهای سعودی و تاثیر آن بر صحنه جهانی را برجسته می‌کند. ما از علاقه‌مندان به مد، متخصصان صنعت و رسانه‌ها از سراسر جهان مشتاقانه استقبال می‌کنیم تا روایت در حال تحول مد عربستان سعودی و قدرت دگرگون‌کننده آن را از نزدیک تجربه کنند.»

اولین هفته مد ریاض ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ با ارائه‌ مجموعه‌ای ویژه و چشمگیر از محمد آشی، طراح سعودی، آغاز شد. ده‌ها تن از ساکنان ریاض و افراد مشهور و اصحاب رسانه مقابل کتابخانه ملی ملک‌فهد گرد هم آمدند تا نمایش جدیدترین مجموعه آشی با نام «ساعت ۸ شب» را تماشا کنند. این نخستین حضور حرفه‌ای این طراح در زادگاهش بود.

آشی که به‌عنوان عضو مهمان به فدراسیون مد لباس فاخر پیوسته است، خانه مد همنامش را ۱۸ سال پیش راه‌اندازی کرد. او در کنار جورج حبیقه، زهیر مراد و الی صعب که همگی اهل لبنان‌اند و سارا شرایبی، متولد مراکش، و بهاره اردکانی یکی از شش طراح خاورمیانه‌ای است که در برنامه رسمی مد فاخر شرکت دارد.

بیشتر از مُد و زیبایی